Česta pitanja
UPISI
Mogu li studenti koji nisu završili neki ekonomski fakultet upisati studij?
Osnovni uvjeti za ostvarivanje općeg prava za upis na studij je završen studij iz područja ekonomije. Konkretno:
završen stručni studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija u trajanju od tri godine, ili
završen preddiplomski stručni studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija i stečenih 180 ECTS bodova, ili
završen preddiplomski sveučilišni studij ili integrirani sveučilišni studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija i stečenih 180 ECTS bodova ili više
Studenti koji su završili srodne studije (politologija, komunikologija i sl.), ali nisu po završetku studija ekonomisti, nažalost ne zadovoljavaju uvjete za upis.
Ukoliko i dalje niste sigurni zadovoljavate li ovaj uvjet, pošaljite presliku diplome Studentskoj referadi na referada@net.efzg.hr.
Više informacija o uvjetima za upis na studij dostupno je ovdje.
Mogu li upisati studij ako sam završio/la sveučilišni studij ekonomije?
Možete, studenti koji imaju završen preddiplomski sveučilišni studij ili integrirani sveučilišni studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija i stečenih 180 ECTS bodova ili više zadovoljavaju uvjet za upis.
Više informacija o uvjetima za upis na studij dostupno je ovdje.
Koja je razlika između izvanrednih i redovitih studenata?
Redoviti studenti su polaznici kojima je to jedino zanimanje i koji temeljem statusa redovitih studenata ostvaruju određena prava kao što su: zdravstveno osiguranje, subvencionirana prehrana, smještaj u studentskom domu, rad preko Student servisa Studentskog centra u Zagrebu, povlastice u javnom prijevozu i dr.
Takvi studenti imaju obavezu pohađanja nastave kako bi stekli pravo na potpis, te imali pravo polaganja ispita. Navedeno se odnosi na sve predmete na svim godinama studija.
Izvanredni studenti su polaznici koji studiraju uz rad, ne ostvaruju gore navedena prava, ali nemaju ni obavezu pohađanja nastave, nemaju obavezu stjecanja prava na potpis, te bez obzira na to mogu polagati ispite na redovnim ispitnim rokovima.
Kada kreću upisi?
U pravilu, internetske pretprijave za otvaraju se u listopadu za sljedeću akademsku godinu.
Primjerice, ako želite upisati studij u ak. god. 2025./2026., pretprijave se otvaraju u listopadu 2025.
Točne datume pratite na web stranici Ekonomskog fakulteta - Zagreb.
Koji dokumenti su potrebni za upis?
• Rodni list, odnosno Izvadak iz matične knjige rođenih za hrvatske državljane, odnosno Rodni list za strane državljane iz zemalja iz koje dolaze (preslika i original na uvid ili e-izvadak);
• Domovnicu za hrvatske državljane ili odgovarajući dokument kojim strani državljani dokazuju svoje državljanstvo (preslika i original na uvid ili e-izvadak);
• Diplomu/svjedodžbu o završenom odgovarajućem sveučilišnom prijediplomskom studiju (preslika i original na uvid);
• Dopunsku ispravu o studiju (Diploma supplement) (preslika i original na uvid) ili prijepis svih ocjena (ovjereno od Studentske referade fakulteta na kojem je student završio sveučilišni prijediplomski studij);
• Presliku osobne iskaznice za hrvatske državljane, odnosno presliku osobne iskaznice za strane državljane iz zemalja Europske unije, odnosno presliku putovnice za strane državljane iz zemalja izvan Europske unije (preslika i original na uvid);
• Rješenje Ureda za akademsko priznavanje inozemne visokoškolske kvalifikacije Sveučilišta u Zagrebu, ili Potvrdu da je postupak za akademsko priznavanje inozemne visokoškolske kvalifikacije pokrenut (samo za studente koji su sveučilišni prijediplomski studij završili izvan Republike Hrvatske);
• Uplatnicu kao potvrdu uplaćenih troškova postupka rangiranja u iznosu od 53,09 eura uplaćenih na žiro-račun Ekonomskog fakulteta - Zagreb IBAN: HR0723600001101351242.
Više detalja dostupno je ovdje.
Imam li dovoljan prosjek ocjena za upis?
To Vam nažalost ne možemo reći unaprijed 🙂Interes za studijem je velik, te se za svaku novu akademsku godinu i generaciju vrši postupak rangiranja temeljen na prosjeku ocjena.
U postupku rangiranja vrednuje se prosjek ocjena postignut na preddiplomskoj razini studija. U izračun prosjeka ocjena ulaze sve ocjene koje nose ECTS bodove prema upisanom nastavnom planu i programu preddiplomskog studija kojeg je kandidat završio.
Ako po završetku postupka rangiranja dva ili više kandidata na pojedinoj rang listi budu imali isti prosjek ocjena, a nalaze se neposredno iznad i ispod podvučene crte, upisuju se svi kandidati do onog koji po rangiranju ima ukupno manji prosjek ocjena.
Rangiranje kandidata za upis na specijalističke diplomske stručne studije provest će se u jednom krugu.
Moram li za upis dolaziti na fakultet?
U pravilu, upis u 1. godinu stručnih diplomskih studija održava se online putem linka https://student.efzg.hr. Ipak, savjetujemo budućim studentima da provjere sve informacije prije samog upisa ovdje.
Studenti koji ne pristupe upisu u naznačeno vrijeme gube pravo upisa, a Ekonomski fakultet - Zagreb zadržava pravo naplate oportunitetnih troškova do visine školarine.
Kome se mogu obratiti ako imam tehničke probleme prilikom pretprijave ili upisa?
Ukoliko imate tehničkih problema prilikom pretprijave ili upisa obratite se studentskoj referadi na referada@net.efzg.hr
Što se smatra potvrdom o uplati?
Uplatnica na traženi iznos ovjerena u banci ili pošti ili izvadak/potvrda o provedenoj transakciji bilo koje banke ukoliko se radi o bankovnoj transakciji.
ORGANIZACIJA I IZVOĐENJE NASTAVE
Kako je organizirana nastava/predavanja?
U pravilum sva nastava izvodi se radnim danima u popodnevnim satima od 16:15 nadalje. Primjer rasporeda prijašnjih generacija možete vidjeti ovdje.
Finalna stanica objavljuje se za sve studente nakon završetka upisa, te je dostupna ovdje.
Gdje se održava nastava?
Nastava se može održavati na nekoliko lokacija, ovisno o važećoj satnici (Kampus Borongaj, zgrada Fakulteta na Kennedyjevom trgu, ili na sastavnicama Sveučilišta).
Točna lokacija, te broj dvorane u kojoj se održava nastava za svaki predmet dostupna je u važećoj satnici.
Moram li dolaziti na nastavu?
Redoviti studenti imaju obavezu pohađanja nastave sukladno uputama predmetnog nastavnika. Izvanredni studenti nemaju obavezu pohađanja nastave.
Ipak, obzirom da studij Digitalni marketing ima snažnu praktičnu komponentu na svim predmetima i godinama studija, toplo preporučamo svim studentima, bez obzira na status, da se aktivno uključe u nastavu, projekte i dodatne aktivnosti kako bi maksimalno iskoristili potencijal studija i stekli važna znanja i vještine.
Može li se studirati uz rad? Koliko je opterećenje studenta tijekom studija?
Može se studirati uz rad, obzirom da se na studij možete upisati i kao izvanredni student. Dodatno, sva nastava održava se u popodnevnim satima, čime je studij satnicom prilagođen upravo studentima koji studiraju i rade.
Opterećenje studija, kao i svakog pojedinog predmeta definirano je ECTS bodovima. Uz pohađanje nastave, od studenata se očekuje samostalan i grupni rad, te dodatno vrijeme posvećeno učenju i praćenju trendova u području digitalnog marketinga.
Što točno znače ECTS bodovi?
ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) je sustav prikupljanja i prenošenja bodova, a temelji se na procesu i ishodu učenja. Sustav je uveden u sklopu bolonjskog procesa s ciljem olakšavanja planiranja, provođenja, priznavanja i vrednovanja kvalifikacija i jedinica učenja, kao i studentske mobilnosti.
ECTS bodovi se u principu temelje na radnom opterećenju koje se zahtijeva od studenta, a dodjeljuju se predmetima (kolegijima) s obzirom na količinu radnog opterećenja.
1 ECTS bod = 25 do 30 radnih sati. U sklopu jednog predmeta ECTS bodovima se vrednuje broj kontakt sati predavanja, seminara, praktikuma, vježbi (ovisno o predmetu), te vrijeme potrebno za obrađivanje, shvaćanje i učenje nastavnog materijala.
Primjerice, obvezni predmeti na studiju Digitalni marketing nose 6 ECTS bodova, te se izvode kroz 35 sati kontaktne nastave (30 sati predavanja i 15 sati seminara). Dakle:
Minimalan broj radnih sati na predmetu = 6 ECTS x 25 radnih sati = 150 radnih sati
Maksimalan broj radnih sati na predmetu = 6 ECTS x 30 radnih sati = 180 radnih sati
Koliko traje studij?
Studij se izvodi u 2 akademske godine i 4 semestra. Svaki semester traje 10 tjedana, dakle ukupno 40 tjedana kontaktne nastave. Studenti koji ne uspiju nakon isteka 2 akademske godine izvršiti sve obaveze, mogu upisati apsolventsku godinu.
Je li moguće pratiti nastavu online?
Studij trenutno ima dosupnicu za kontaktnu nastavu, te se nastava izvodi online u posebnim uvjetima (viša sila, pandemija, potres i sl.).
SURADNJA S GOSPODARSTVOM I PRAKTIČNOST NASTAVE
Koliko je studij povezan s praksom?
Studij je izuzetno povezan s praksom na nekoliko načina:
Struktura studija, kao i samih predmeta, osmišljena je u suradnji sa stručnjacima iz prakse
Stručnjaci iz prakse sudjeluju u izvođenju nastave kao vanjski suradnici i gosti predavači
Kroz integrirani projekt za stvarnog klijenta na 1. Godini studija
Kroz praktičan rad na svakom predmetu,
Kroz obaveznu stručnu praksu,
Kroz obavezan stručni projekt.
Kroz panele sa stručnjacima iz prakse i organizirane posjete kompanijama
Koje poslove mogu raditi po završetku studija?
Studenti koji diplomiraju na studiju Digitalni marketing, sa svojim znanjem i vještinaama imaju široke mogućnosti zapošljavanja u različitim industrijama, a često su traženi u marketinškim agencijama, korporacijama, start-upovima i neprofitnim organizacijama.
Primjeri poslova koje može raditi osoba nakon završetka stručnog diplomskog studija Digitalni marketing uključuju:
1. Digitalni marketing menadžer (Digital marketing manager)– planira, razvija i implementira digitalne marketinške strategije.
2. Performance Marketing Specijalist - planira, optimizira i upravlja plaćenim digitalnim kampanjama s fokusom na mjerljive rezultate i maksimalizaciju povrata ulaganja.
3. Specijalist/Menadžer za društvene mreže (Social media specialist/manager)– upravlja društvenim mrežama, kreira sadržaj i analizira rezultate kampanja.
4. Stručnjak za SEO/SEM (SEO/SEM Specialist) – optimizira sadržaj web stranica za bolje rangiranje na tražilicama i provodi plaćene kampanje.
5 Content marketing menadžer (Content marketing manager) – planira i kreira sadržaj (tekstovi, slike, video) za različite digitalne platforme.
6. Email marketing menadžer (E-mail marketing manager) – kreira i vodi kampanje e-mail marketinga, analizira rezultate i optimizira komunikaciju.
7. PPC specijalist (PPC specialist) – upravlja plaćenim oglasima (Google Ads, Facebook Ads) i optimizira ih za najbolji ROI.
8. Analitičar digitalnog marketinga (digital marketing analyst) – koristi alate za praćenje i analizu učinka marketinških kampanja te predlaže poboljšanja.
9. Menadžer za online zajednice (community manager) – upravlja online zajednicama, gradi odnose s korisnicima i podržava lojalnost brendu.
10. Influencer marketing menadžer (Influencer marketing manager) – uspostavlja i koordinira suradnju s influencerima.
11. Stručnjak za UX/UI (UX/UI specialist) – radi na optimizaciji korisničkog iskustva na digitalnim platformama.
12. Menadžer e-trgovine (E-commerce specialist/manager)– vodi online trgovine, upravlja inventarom i optimizira korisničko iskustvo za povećanje prodaje.
13. Brand manager za digitalne kanale (Brand manager for digital channels) – razvija digitalne strategije za pozicioniranje i promociju brenda.